Friday 15 September 2017

Bollinger Band In Tableau


Obs! Jag uppdaterar det här inlägget för att inkludera följande länk till Andy Kriebels vizwiz. blogspot blogg. Han kom fram med en överlägsen utseende till bandingseffekten. Det här inlägget är här. Bara en annan beräknar att jag har menat att hämta listan. Kärnan i Bollinger Band är detta: 1. Börja med ett glidande medelvärde - branschstandarden verkar vara 20 efterföljande perioder. 2. Skapa ett övre band från detta medelvärde, vilket är 2STDEV (samma perioder) förflyttande medeltal 3. Skapa ett lägre band som rör sig i genomsnitt - 2STDEV (samma perioder) Men jag har lagt till tabellauparametrar eftersom det finns flera variationer på Bollinger-definitionen . T. EX. istället för att använda en multiplikator av 2 kan du variera detta, och istället för att definiera det glidande genomsnittet som 20 perioder kan du variera detta. Ladda ner boken för att se över beräkningarna - det är anmärkningsvärt enkelt tack vare Table Calcs. Njut av 3 kommentarer: Det här är bra saker, tack för att du sätter ihop det här tillsammans. Om du gillar det här, rekommenderar jag Scott Burrill39s presentation vid TCC2011 quotPushing the Limits: Big Data och banan från Insight to Valuequot som för närvarande slits ut för onsdag morgon. Jag gillar verkligen det här mycket. Vacker. Och jag glömde den fina tekniken att visa olika karttyper. Super arbete Alan Tack för att du delat detta. Hur man beräknar Bollinger-band med hjälp av Excel Genom Tradinformed den 24 oktober 2013 Bollinger Bands är en teknisk indikator som placeras på diagram för att visa när priset är extremt i förhållande till den senaste prisåtgärden. De kan användas för att ta vinst eller bidra till att identifiera förändringar i marknadsriktningen. Bollinger Bands utökar och avtalar beroende på prisåtgärder. Bandens bredd är en användbar vägledning för volatilitet. Det första steget i beräkningen av Bollinger Bands är att ta ett rörligt medelvärde. Då beräknar du standardavvikelsen för slutkursen över samma antal perioder. Standardavvikelsen multipliceras sedan med en faktor (typiskt 2). Övre bandet beräknas genom att lägga till standardavvikelsen multiplicerad med faktorn till det glidande medlet. Det lägre bandet beräknas genom att subtrahera standardavvikelsen multiplicerad med faktorn från det glidande medlet. Jag har normalt inte Bollinger-band på mina diagram, för jag tycker att de rör sig om diagrammen och avviker från prisåtgärden. Jag lägger emellertid ofta till diagrammen för att se om det aktuella priset ligger inom eller utanför banden. Jag gillar också att använda dem när jag utvecklar automatiska handelsstrategier eftersom de är självskalande. Det innebär att de kan tillämpas på vilken marknad och tidsram som helst utan att behöva justera parametrarna. YouTube Video Formler Används SMA H23 AVERAGE (F4: F23) Övre Bollinger Band I23 H23 (STDEVPA (F5: F23) I3) Nedre Bollinger Band J23 H23- (STDEVPA (F5: F23) J3) Inte många tekniska indikatorer har varit så minnesvärda efter deras skapare som Bollinger Bands. Bollinger på Bollinger Bands är en utmärkt guide till handel med band. Denna bok har mycket information som visar hur uppfinnaren använder dem för att handla. Den innehåller också några intressanta historiska detaljer om hur banden ursprungligen skapades. Relaterade länkar Om du är intresserad av att använda Excel för att backtest trading strategier, min nya Ebook-kurs: Hur man backtestar en handelsstrategi med Excel finns nu tillgänglig i Amazon Kindle Bookstore. Du kan också vara intresserad av hur du beräknar följande indikatorer: Beräkning av RSI-indikatorn Beräkna SuperTrend-indikatorn Optimera handelsstrategier med Excel Dela det här: Uppgradera för att ta bort annonser Investerare kan använda detta förutsägningsgränssnitt för att förutse Tableau Software historiska priser och bestämma riktningen för Tableau Software Inc framtida trender baserade på olika kända prognosmodeller. Men det är vanligtvis missvisande att titta på historisk prisrörelse. Macroaxis rekommenderar att du alltid använder den här modulen tillsammans med analys av Tableau Software historiska grunder som intäktstillväxt eller operativa kassaflödesmönster. Även om naiv historisk prognostisering ibland kan ge en viktig framtidsutsikt för företaget rekommenderar vi att det alltid överensstämmer med den goda analysen av Tableau Software Inc systematiska risker förknippade med att hitta meningsfulla mönster av Tableau Software-principerna över tiden. Dessutom, se Historisk grundanalys av Tableau-programvaran för att övervaka dina prognoser. 30 dagar Logga in för att ändra Bollinger Bands är intervaller ritade på Tableau Software prisdiagram vid standardavvikelser över och under motsvarande glidande medelvärde. Detta ger en effekt av att banden breddas under perioder av Tableau Software Inc högre volatilitet och kontrakt under mindre volatila perioder. Bollinger Bands anger den relativa utbudet och efterfrågan på Tableau Software. Om Tableau Software-priset rör sig nära toppen av intervallet indikerar det att det finns en stark efterfrågan på tillgången, alternativt om Tableau Software kramar längst ner i handelsområdet så indikerar det att det finns överutbud av tillgången. Det nuvarande lägre bandet av Tableau Software 30 dagar horisont är 36,97. Övre bandet för perioden är för närvarande vid 66,9. Med tanke på nuvarande pris på 50,39 minskar den totala efterfrågan på aktier i Tableau Software. Tableau Tips: Visa snygga bandlinjer med områdesdiagram När jag var i Israel förra veckan ville vi skapa en visualisering som inkluderade bandlinjer baserade på förtroende intervaller i databasen. Med andra ord innehöll vårt bord två åtgärder: värde och konfidensintervall. Allen Smithee hade skapat några intressanta Bollinger Bands före, så jag började där. Jag laddade ner arbetsboken och märkte att medan dessa ser anständiga ut, är de inte perfekta. Detta är den ursprungliga vyn: Ser ganska bra ut. Men när du tar bort raderna för de övre och nedre banden (eller om du zoomar in) ser du att banden var gjorda via referensband för varje diskret datum vilket gör att de ser ut som staplar. Jag misstänker att linjerna för det övre och nedre var med för att dölja stavens grova kanter. Here8217s hur han skapade referenslinjerna: Jag tror inte att det här ser polerat nog, så jag tog ett alternativt tillvägagångssätt: områdediagram. Jag började med att ladda ner vissa lagerdata från Google för olika tekniska lager under det gångna året. Därefter skapade jag fyra beräkningar som jag behövde för Bollinger Bands. Därefter skapade jag ett enkelt linjediagram över en kontinuerlig datumdimension med hjälp av det beräknade fältet Rörlig medelstängning. Nu på att skapa band. Jag vill att dessa ska vara ett områdediagram på sekundäraxeln. Jag drog Bollinger Lower Band-mätningen på sekundäraxeln. Därefter släpper du Bollinger Band Width-mätningen på sekundäraxeln och synkroniserar axeln. Högerklicka sedan på sekundäraxeln och ändra Marktyp till områdeskarta. Alla left8282s är lite formaterade. Ta bort rutnätet Dölj rubriken för sekundäraxeln Ändra färgen på områdesdiagramsektionerna: Gör den nedersta sektionen vit och den övre sektionen grå Ändra färgen på rutan Flytta medelstäng till rött Flytta primäraxeln till framsidan Ta bort kolumnen och radgränser Jag upprepade sedan denna övning med en standardavvikelseberäkning så att du kunde se två typer av band. Jag misstänker att du håller med om att dessa ser mycket mer polerade ut. Hämta provboken här. Det här är det mest användbara inlägget jag har kunnat spåra för att skapa band som detta. Jag slår dock 2 problem och jag undrar om du har några förslag. Jag måste plotta 2 linjer mot bandet: median prestanda och min grupps prestanda. Det ser ut som Tableau tillåter bara en rad att plottas åt gången. Den andra frågan är att mitt områdesschema har negativa värden. Tableau-diagrammet staplade områdevärdena korrekt för negativ. Alla områdesdiagramvärden är på ena sidan av x-axeln, så det finns inget sätt att visa värdena som sträcker sig på båda sidor om x-axeln. Tack för alla tankar. I39m blir superfrustrerad med Tableau för något annat än enkla diagram. Jag hade detta diagram gjort i fem minuter i Excel och I39m på dag 3 i Tableau. I39m hoppas att inlärningskurvan blir snabbare. Mike, du kan plotta så många rader som du vill ha på samma axel genom att släppa 2: a, 3, etc ovanpå den befintliga axeln. Detta ändrar sedan axeln till fältet Måttvärden och kommer att avslöja Måttvärdenas hylla.

No comments:

Post a Comment